Baresso har lært noget! Tog de sociale medier alvorligt

7 jul

Servicen er blevet strammet hos Baresso, der gav mig en imponerende betjening. Har sociale medier gavnet kunderne? Og har din virksomhed styr på hvordan kunderne omtaler den?

Fornyligt fik kæden Baresso en over næsen på nettet af Martin Thorborg, dansk super-iværksætter, og leder af portalen Amino.dk.

I en videoblog kaldte Thorborg Baresso for en god kopi af Starbucks, men på visse punkter, blandt andet imødekommenhed og kundeservice, knækkede filmen. Han opfordrede Baresso til lære noget af Joe & The Juice, der roses for at have en smilende og enestående kundekontakt.

Efterfølgende inviterede Baresso Martin Thorborg på kaffe. Det kan du høre mere om i bloggen “Inviter din fjende“.

Der er sket noget godt

I dag besøgte jeg Baresso på Odense Banegårdscenter, og selv om denne café aldrig har været ramt at tyggegummi-gnaskende rottehale-piger, er der sket noget godt, efter Baresso blev omtalt på de sociale medier Twitter, Facebook og YouTube.

Da jeg i forbindelse med købet af tre aldeles fremragende Ice Blends, skulle indløse et gavekort på 100 kroner, skete noget fantastisk. Der var fire kroner jeg ikke kunne bruge, fordi det ikke matchede med beløbet, men den smilende barista opfordrede mig til, at gå hjem og registrere et nyt rabatkort på nettet. Så ville hun tage de fire kroner, som betaling for den sidste Ice Blend.

Jeg forstod ærligt talt ikke regnestykket, men hendes imødekommende væsen, og smilende ansigt, fik mig overbevist om, at det ikke var farligt for mig, at modtage den sidste Ice Blend for fire kroner – så jeg altså fik tre, men betalte reelt set kun for de to.

image

Tag sociale medier alvorligt

I et tidligere blogindlæg, Anden der ikke var en and, opfordrede jeg til mere smil og positive handlinger overfor vore medmennesker. Baresso-oplevelsen viser klart, at det hjælper.

Mit humør steg betragteligt efter besøget i banegårdscentret. Ikke så meget på grund af rabatten, men på grund af, at jeg følte mig velkommen. Så meget, at jeg nu anbefaler Baresso via dette indlæg.

Jeg ved jo ikke om min oplevelse blot var en enlig svale, eller om Baressos ledelse, rent faktisk har taget kritikken fra Martin Thorborg til sig, og rullet det ud “på gulvet”.

Men ingen tvivl om, at forretningsdrivende, skal tage de sociale medier – og ikke mindst kunderne, MEGET alvorligt.

Barista-pigen smilede endnu mere, da jeg fortalte, at jeg ville skrive dette indlæg og dele det på Twitter. Hun havde øjensynligt hørt om den tidligere dårlige omtale på nettet.

Videoblog: Mine umiddelbare tanker efter den gode oplevelse

Opdatering: Baresso har svaret

6 kommentarer to “Baresso har lært noget! Tog de sociale medier alvorligt”

  1. annejensen 8. juli 2012 hos 11:10 #

    Så vidt jeg har forstået, er det absolut ikke en enlig svale hos Baresso, men om det ligefrem er på baggrund af Thorborgs udtalelse ved jeg ikke.

    • John G. 8. juli 2012 hos 12:17 #

      Hej Anne.

      Det er naturligvis ikke sikkert, at han har hele æren. Men det er da vildt positivt, at Baresso har justeret på service.

  2. resbo 8. juli 2012 hos 19:01 #

    Jeg har én gang været på Baresso hvor jeg forsøgte at bestille en iskaffe uden mælk. Altså, bare en kop kaffe med is i. Det tog to forskellige i personalet at forstå bestillingen, men til sidst gik de da igang med at lave kaffe mig og min kæreste. Efter et par minutter råbte de to café latte ud… Åbenbart til mig og kæresten, og da jeg spurgte hvorfor de havde lavet latte -og forklarede at jeg havde bestilt en iskaffe, grinede personalet hånligt af mig som om at det var idiotisk af mig at have forsøgt at bestille, og tilføjede at det ikke var noget de kunne lave (…kaffe + is = iskaffe. Uanset om det så er noget som står på menukortet eller ej, burde det sgu da være til at lange over disken!)

    Det er ved at være et år siden. Måske man skulle give dem et forsøg mere…

    • John G. 16. juli 2012 hos 10:58 #

      Jeg synes faktisk du skal give dem en chance mere. Måske ved at prøve, at bestille det samme. Det kunne tyde på, at de er begyndt at stramme sig an :)

Trackbacks/Pingbacks

  1. Baresso har svaret: Vi tager det meget alvorligt « John G. - 16. juli 2012

    […] Læs: Baresso har lært noget af sociale medier […]

Skriv et svar

