Se når teknikken fejler – virker det hos dig?

13 aug

Teknik i bybilledet, såsom info-fladskærme, er smart. Måske lidt for smart? Her et par eksempler på teknikken som dør under manglen på teknik.

De er der overalt, skærme med informationer eller reklamer. Men det lader til, at ingen har ansvaret for dem, og teknik har det præcist som biler; intet laver sig selv!

Der skal ikke mere en en lille tur rundt i bybilledet, inden man støder på teknik der fejler, på grund af teknik.

På hotellet Scandic Sydhavnen i København, bydes gæsterne velkommen af en infoskærm, inklusive en advarsel om et antivirusprogram, der forlængst er udløbet. Noget af personalet på Scandic burde da have undret sig over beskeden, eller også ved de ikke hvad de skal gøre?

På Strøget, i et vindue hos Fona, der burde have en del ekspertise i teknik, forsøges kunderne at blive overbevist om et Samsung 3D-TV’s fortræffeligheder, men 3D-indholdet kan ikke startes, på grund af manglende internetforbindelse. Jeg vil da håbe, at sælgeren trods alt fortæller kunden, at en sådan forbindelse er påkrævet hjemme i stuen.

Kæmpereklame virker ikke

En række skærme på restaurant-etagen i indkøbscentret Fields har tilsyneladende problemer med kølesystemet, og en KÆMPE reklamekampagne ved Storkespringvandet er totalt ubrugelig for andre smartphoneejere, end dem med en iPhone. Lad os håbe, at kunden der betaler, er blevet informeret om denne detalje i kampagnen.

Naturligvis kan teknik være en udfordring at holde flyvende, men hvis en virksomhed vælger at opsætte informations-skærme, medfølger også et ansvar, for at det virker. Ellers vil jeg anbefale, at man sparer pengene og opsætter et flipboard, der kan ‘justeres’ med en stor tus, og et nyt stykke papir.

Mon ikke også, at du støder på mærkelig teknik med underlige fejl i bybilledet? Billederne i denne blogpost, er taget på samme dag – uden at lede nævneværdigt efter motiverne.

Reklamer

4 kommentarer to “Se når teknikken fejler – virker det hos dig?”

  1. Martin Tousig 13. august 2012 hos 23:05 #

    Hej John. Kæmpereklamen på ved Storkespringvandet er ikke helt så ubrugelig endda – den virker fint på min Nokia Lumia 900 med Windows Phone’s indbyggede scanner – og det er heldigvis ikke en iPhone ;)

    • John G. 13. august 2012 hos 23:08 #

      Hej Martin,

      Tak for input :-)

      Jeg prøvede med en Android smartphone og fik en videofilm der ikke kunne afspilles.

      Jeg var ellers nysgerrig for at se, hvad der gemte sig bag koden.

      • Martin Tousig 13. august 2012 hos 23:19 #

        Det var også en video jeg fik frem – via youtube’s mobile website.. fra VILA, med en masse catwalk bloopers “Confidence is not for sale”… Men ja, der er vist nogle reklamekrigere der skulle have testet det link/QR-kode lidt mere grundigt, på i hvert fald de gængse enheder :)

  2. John G. 14. august 2012 hos 20:27 #

    Godt at høre, at der trods alt er nogle der kan få det til at virke :)

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: