Så fik Google globale øretæver

14 aug

Google kan ingen røre , men alligevel fik min kritik af Google, lidt bredere global opmærksomhed, og måske lytter Google et sted derude.

Info: Nedenstående er en opfølgning på tidligere blogindlæg hvor jeg beskriver min utilfredshed med Google som virksomhed.

Lad mig starte dette blogindlæg med at være realistisk; jeg kan på ingen måde ændre noget som helst, hos et multinationalt firma som Google. De er pænt ligeglade hvad John G. synes om deres produkt eller service. Min indflydelse i den sammenhæng svarer til det hul der bliver tilbage, når ens finger trækkes op af et glas vand.

Google

Google.

Alligevel er jeg faktisk lidt stolt. Stolt af, at nogle medier har viderebragt min kritik af Google. Jeg er nok ikke ene om at føle mig MEGET lille, når sager med store firmaer går i hårdknude.

Parallelt med det hele blev jeg interviewet af Microsoft, om mine oplevelser med Google. Konkurrenten ville i sagens natur gerne sætte fokus på, at netop deres produkt, Office 365, fik ros.

Som ringe i vandet

Helt tilbage i januar kom den første artikel på Microsofts danske website, og den flyttede ærligt tal ikke noget.

Noget mere skete der da Version 2 skrev om emnet, og senere blev Microsoft-artiklen også bragt på Microsofts internationale Case Studies website. Det førte så til omtale på blandt andet webbloggen Why Microsoft, hvilket skabte en hel del re-tweets på Twitter, samt andre omtaler på flere Microsoft-fansider.

Det er ikke meget. Men nogen må jo sige noget en gang i mellem.

Alt i alt, som ringe i vandet, fik min oplevelse med Google, lidt bredere opmærksomhed. Jeg er stolt og glad – også når jeg har taget fingeren op af glasset, og set, hullet der blev tilbage.

Skriv et svar

