Ja du bliver overvåget på nettet! Lev med det og slap af!

30 aug

Myndigheder og eksperter mener at vi overvåges for meget på nettet. I nogle lande er Google Analytics blevet kendt ulovligt. Men det er efter min mening HELT forkert.

Ja, du bliver overvåget. Lev med det. Tænk i stedet på, hvad du får til gengæld.

Læs også denne nyhed fra DR.

En kommentar to “Ja du bliver overvåget på nettet! Lev med det og slap af!”

  1. resbo 30. august 2012 hos 10:25 #

    Hej John

    Jeg er delvist enig, og delvist ligeglad med hvor meget jeg bliver overvåget. Netop som du siger, at det ikke min men mængdens information som bliver brugt (i nogen grad). Og jeg synes det er meget smart, at fordi jeg har søgt på plisse gardiner forrige uge, så viser nettes reklamer mig denne uge, hvor der er plisse gardiner på tilbud.

    Problemerne for mig opstår, når en app på telefonen fx kræver at få adgang til mine kontakter, min placering, at kunne ringe og/eller sms’e, så begynder jeg at blive mistænksom… og det er denne mistænksomhed jeg synes altid i nogen grad er sund at tage med, når der handles, skrives, downloades, deles og sælges på nettet. Det er nu engang sådan, at nettet ikke kun bruges af dig og mig, men i stor grad også af mennesker som kun ser det som en indtægtskilde uanset metoderne. Virusser, spam, phishing og scams ved folk godt hvad er, og er derfor varsomme med hvordan de bruger nettet. Og så længe der er scammers og virus på nettet, er det vigtigt at det er en tendens som ikke forsvinder.

    Desuden synes jeg tanken om, at hele nettet bliver formet efter brugernes færden også er lidt lunken. Nettet skal også overraske, og ikke vise mig alt det det ved jeg gerne vil se.. Så “overvågning” er ok, men kun i nogen grad, som sagt..

    Din udtalelse om add-blockers vil jeg dog tillade mig at være lodret uenig i. Flash-reklamer med lyd som starter af sig selv, reklamer som napper alle computerens rescurser, og reklamer som fylder halvdelen af skærmen (eksempel http://goo.gl/MaQ8p).. det skal bare dø!

    Yes, det var min mening ;-)

    Ha’ selv en go’ dag!

Skriv et svar

