Hvorfor er Android-folket så sure? Misundelige?

2 okt

Phone 5-lanceringen fik stor opmærksomhed i sidste uge, både i medier og blandt køberne, der var strømmet ud på gaderne.

Men nogle Android-ejere er blevet sure… Hvorfor? På artiklerne og i Facebook kommentarer ytrer Android-fans sig i skarpe vendinger mod Apple-køberne, men vi journalister går heller ikke fri.

Jeg tænker. Hvorfor er de så sure? Er de misundelige? Og hvis man er så sur over noget, hvorfor så overhovedet læse det?

10 kommentarer to “Hvorfor er Android-folket så sure? Misundelige?”

  1. Erik Balslev 2. oktober 2012 hos 09:17 #

    Det kan KUN være misundelse el også er det bare for at brokke sig over NOGET, som egentlig er ligegyldigt.

  2. Sofus Gaasedal 2. oktober 2012 hos 09:43 #

    Som jeg kan læse indlæggene, så er det faktiskt gældende begge veje :)

  3. Kenneth Urban 2. oktober 2012 hos 10:36 #

    Hej John, skide godt indlæg :-)

    En måde man kan beskrive det der sker, er vel med religion.

    Mobil OS er den nye tro. Og så længe der er forskellige religioner, vil der være religionskrige.

    Android bruger, er nok generelt lidt mere brede hvad angår deres religion, og mange af dem vil i virkeligheden bare have det, de føler er bedst, til dem, og en tro de kan forme efter deres behov.
    Jeg ligger selv mest i den kategori, men vil til enhver tid, sige til min bror/mor/far og mormor at de skulle købe sig en iPhone hvis de skal have ny telefon, da android mest er for nørder.

    iOs har til gængæld de mest fanatiske tilhængere. Deres religion skal være simpel, og bare fungere out of the church, og når deres gud har et nyt budskab, så står de klar til at lytte, og følge budskabet.
    Det har jeg aldrig været fan af, men det virker jo for alle dem, som skal have noget der virker, og som stadigt er super smart.

    Mobilsiden, og især dig, er de moderne præster.
    Og her har vi så noget, som er svært at forholde sig til, for i prædiker jo forskellige religioner. Hvor skal man så placere jer? I kan jo ikke være overmeneskellige, og dyrke flere religioner på en gang :-)

    Det kunne være rart hvis der kom religions-fred, men hvor i verden er det set endnu?

    Personligt arbejder jeg til dagligt på både windows, iOs og android platformene, og de har hver deres charmer og ulemper. Og der er ikke en af dem der dækker alles behov. Den dag det kommer, så kommer dommedagsprofeterne på banen :-)

  4. Mike 3. oktober 2012 hos 12:06 #

    John du har misforstået begrebet misundelse. Man kan være misundelig på folk, hvis de fks. har en lækker kæreste. Men enhver idiot kan jo købe en iphone…

  5. Martin Bay 4. oktober 2012 hos 20:40 #

    Måske fordi du bevidst provokerer dem? Du ved jo udmærket, at ordet “Misundelige?” i dette indlæg virker som et angreb mod enhver Android fortaler.

    Ligesom din indledning til en mobilsiden artikel “Mens Android-fans ser misundeligt til, holder iPhone fans fest over hele Danmark” enten er udspekuleret (skaber omtale og røre i andedammen) eller ufattelig ignorant.

    Det må være skuffende for både Apple og Android fans at se dig og mobilsiden.dk ty til disse billige tricks for at skabe debat og opmærksomhed.

  6. Niels Kjelstrup (@Kjelstrup) 4. oktober 2012 hos 22:41 #

    Tror generelt oplyste folk stiller spørgsmålstegn ved de mange iPhone relaterede artikler. Online medierne inklusiv mobilsiden ved der er god trafik i at skrive mange artikler om iPhone. Mere trafik = større reklame indtægter = større sandsynlighed for at komme et trin op på FDIM stigen. Ekstrabladet er øverst i hierarkiet, sjovt nok også det eneste medie som bliver inviteret til London af Apple.

    • John G. 4. oktober 2012 hos 22:50 #

      Naturligvis er der god trafik og besøg i artikler iPhone. Men nu skal vi også huske på udbredelsen af iPhone, der jo faktisk er uhyggelig stor. Derfor er det også et emne der har manges interesse.

      Jeg er ikke i tvivl om, at der blev skrevet lige så meget om feks Nokia, hvis de igen fik fat i salget.

      Uanset hvor meget eller hvor lidt jeg skriver eller ikke skriver om iPhone, så vil folk stadig ligge i kø.

      Personligt synes jeg det ville være dejligt, om andre produkter kunne tiltrække lige så meget opmærksomhed. For det ville jo også skabe massere af trafik. Og det lever jeg jo af.

      En gang handlede alt om Nokia. Nu er det Apple. Hvem ved. Næste år er det måske et helt andet brand der er i købernes bevidsthed.

  7. Nicolai hansen 5. oktober 2012 hos 12:58 #

    Kenneth: det der!!!! Det er fucking godt skrevet! Jeg ser det pludselig fra en helt anden vinkel nu end hidtil. Det handler jo om hvad man kan lide inden mobil systemer og det eneste korrekte ord der beskriver det fuldt ud er religion, men så er der jo også den med sværhedsgraden.

    Apple har den politik at man kun må installere det de har i app store og ikke må installere andet end det de godkender hvis vi ser bort fra jailbreak.

    Så er der friheden ved android som man bare kan smække alt det ind man lyster men der skal man være lidt mere teknisk mindet hvad angår at slå de funktioner til der gør at man kan installere det man lyster.

    Windows Phone har jeg ikke så meget kendskab til endnu men det jeg har oplevet indtil nu er at det kører rigtigt godt :)

  8. Søren B 5. oktober 2012 hos 16:46 #

    Misundelig? Det tror jeg ikke. Hvis Android-folket (hvad det så end er for en definition) er noget, så er det måske ‘forundrede’. Hvis de var misundelige havde de jo bare købt en iPhone.
    Det kan også være at de er ‘irriterede’. Jeg er er i hvert fald mega-irriteret når mine to døtre plager mig om at få en iPhone, og jo mere de plager, des mere irriteret og trodsig bliver jeg…. For jeg kan ikke forstå hvad de vil med den. Det er pris i forhold til indholdet der irriterer mig. Lukketheden. Og det faktum at de egentlig bare anser det for endnu et smykke/statussymbol de kan flashe uden at tænke på indholdet. Og det irriterer mig på at de hopper på den som et par lemminger.

    Så nej, jeg tror ikke at ‘Android-folk’ er misundelige (så havde de jo nok bare fulgt flokken af lemminger). Jeg er i hvert fald forundret og til tider mega-irriteret.

  9. 2770kastrup 20. oktober 2012 hos 13:29 #

    Jeg har svært ved at forestille mig, at jeg skulle anskaffe mig en Iphone. Jeg er gået mod strømmen mht. mobiltelefoner og har haft flere Siemens telefoner, for Nokia virker ulogisk på mig.
    Det blev en Samsung, der kom til at afløse min seneste Siemens (som jeg har brugt i laaang tid), og den har den fordel, at den er lige så robust, som min Siemens er. Jeg har ikke tal på hvor mange gange den har været på gulvet, og den fungerer stadigvæk.

    Det var ikke mindst på grund af prisen, at det blev Samsung og ikke Iphone. Man kan også købe guld for dyrt. ;-)

Skriv et svar

