Så blev jeg “Rasmus modsat”

4 okt

I dag var jeg indkaldt som foredragsholder på konferencen Mobile & NFC 2012 i København. Her var omkring 100 delegerede med referencer til NFC i forskellige lande repræsenteret, for at diskutere udviklingen inden for NFC.

Jeg hørte ikke mange indlæg, men det var åbenlyst, at alle gerne ville have NFC på dagsordenen. Men det har mange forsøgt de seneste syv-otte år, uden held. I hvert fald, er NFC-betaling ikke nået ud til slut-kunderne.

Mobilbetaling er fyldt med problemer, men også med mange penge. Derfor kæmpe alle for at få deres del af kagen.

Jeg tror helt ærligt ikke på mobilbetaling via NFC! Så mit indlæg blev “Rasmus modsat” på dagens konference. Heldigvis kom flere op til mig bagefter, og roste, fordi jeg gik mod strømmen og sagde noget anderledes. Og så var de i øvrigt enige i mine betragtninger.

Det er ikke muligt at gense mit indlæg, der i øvrigt var premiere på fremlæggelse på engelsk, men jeg har skrevet mine pointer og lagt en videoblog online på Mobilsiden.dk.

Skriv et svar

