Netflix er totalt skuffende

16 okt

Netflix er i Danmark. Men det er på flere områder en kæmpe skuffelse!

Netflix

Film på Netflix.

Der har været meget snak om Netflix og deres indtog i Danmark. Nu er et så dagen. Tirsdag den 16. oktober 2012, hvor Netflix har åbnet deres tjeneste til en pris af 79 kroner om måneden.

Men hold nu op for en skuffelse! Indholdet, der skal drive tjenesten, er fyldt med huller. Der er stort set ingen Disney-film og kun et par Far til Fire. Min Søsters Børn, Top Gun, Dirty Dancing, Toy Story, Terminator, Hvidsten Gruppen, The Social Network, Den Bestøvlede Kat, Jernladyen og mange andre kendte titler, findes ikke på Netflix.

Så du er indlagt til at se Lærkevej, Hells Kitchen USA, Comedy Kuren og Supersize Me.

Dertil kommer, at du ikke kan sende film fra din Android-mobil via DLNA til f.eks. et Samsung TV. Eller fra en iPad / iPhone til Apple TV. Du er i princippet tvunget til at se film på mobilskærmen eller computeren, med mindre du har en Apple TV-boks hvor der nu findes en applikation. Eller har Playstation 3 eller X-Box stående.

I dag taler alle på Facebook om Netflix. Det gør jeg også nu. Husker du Kejserens Nye Klæder? Han har jo ikke noget på!

10 kommentarer to “Netflix er totalt skuffende”

  1. jesper 16. oktober 2012 hos 16:27 #

    Så fordi der ikke lige er de film DU gider se, så er det noget ragelse? Du kan ikke på lancerings-dagen forvente at der er ALT. Kommer tid kommer råd, så du skal nok få dine far til fire film. Nu er det jo heller ikke Netflix´ skyld at der sidder nogen rettighedshavere i DK der ikke vil lade Netflix vise deres film.

    • John G. 16. oktober 2012 hos 18:18 #

      Hej.. Jeg er enig i der er et problem når det kommer til rettigheder på filmtjenester i Danmark.
      Men jeg mener der er et problem når man forsøger at lokke kunder ind i biksen, når man ikke har de film kunderne efterspørger.. Nu drejer det sig ikke kun om Far Til Fire, som tilsyneladende er en mangelvare..
      I sidste ende handler det om rettigheder og det ender jo nok med kunderne bliver nødt til at købe adgang til flere filmtjenester for at få det indhold de håber/tror de kan med en løsning eksempelvis Netflix..

  2. Dennis 16. oktober 2012 hos 18:48 #

    “Du er i princippet tvunget til at se film på mobilskærmen eller computeren, med mindre du har en Apple TV-boks hvor der nu findes en applikation. Eller har Playstation 3 eller X-Box stående.”

    Eller har HDMI udgang på din computer eller tablet eller telefon… Som 99/100 har.

    At påstå at man er “indlagt til at se Lærkevej, Hells Kitchen USA, Comedy Kuren og Supersize Me.” er direkte at lyve. Der er MANGE fantastiske serier og film.

    Hele dette blogindlæg grænser op af løgn.

  3. Morten 17. oktober 2012 hos 08:29 #

    Jeg havde det på samme måde med “Viaplay” i sin tid, prøvede 30 dage gratis og fandt ud af, at der stadig var mér pris på de gode og nye film. Vi får nok hvad vi betaler for i det her tilfælde.

    Omvendt var der mange der længe ventede på spotify – men da de så kom, så kom de også med hele pakken. :-) (og det er som bekendt heller ikke gratis i det lange løb).

  4. lån 17. oktober 2012 hos 12:35 #

    Hej.

    Jeg var så “heldig”, hvis man kan bruge det ord, at få netflix gratis resten af 2012 ud igennem min spotify konto. Som udgangspunkt en fin gestus. Men hold da op det er skuffende. Der er intet indhold, de spiller meget på mange og gode tv serier, men der er jo ingen ting. Viaplay tilbyder et større udvalg, ja selv TV2 play tilbyder et bredere udvalg.

    Jeg må sige at selvom jeg modtog det gratis, har jeg ingen planer om at benytte tjenesten. Om det bliver bedre, kan vi kun håbe på.

  5. Teddy Pedersen 19. oktober 2012 hos 11:43 #

    Konkurrence:
    Mit valg stod mellem at forsætte med TV2 Viaplay eller prøve Netflix.

    Opstart og support:
    Positiv start, i løbet af kort tid var jeg opkoblet med Mac, apple TV, Ipad, og iphone.
    Dansk tekst, Airplay var for mit vedkommende alpha omega.

    Indhold:
    Selv om Netflex ikke indeholder Disney film, premiere film, og udvalget af film er mindre til en højere pris, kan jeg pt. accepterer, der er stadig et kæmpe udvalg efter min smag jeg ikke har set.

    Problemer:
    Jeg har en smule problemer med opdateringen af filmen kan “hakke” en smule under film afspilningen, med det kan muligvis skyldes afstand “streaming” mellem min mac. computer og min Apple tv box.

    Pris vs. Kvalitet:
    Det er nemt at blive tilsluttet.
    Jeg syntes at Netflix har et bredt udvalg af film og serier.
    Prisen er konkurrencedygtig i Danmark pt.

    Konklution:
    Det er helt klart at Netflix tvinger konkurrenterne til at komme med bedre tilbud til forbrugernes fordel, men indtil konkurrenterne har indset det, har Netflix en fordel.

  6. jeppe 21. oktober 2012 hos 18:58 #

    Jeg er også skuffet over manglen på wifi brug i form af streaming via dlna som i imediashare eller bare airplay som med dr/nu. Jeg spørger hvem gider bruger hdmi kabel, når man kan blive fri? Eneste plus er at jeg efter noget tid med både ps3 og nexus 7 tændt kan styre ps3 netflix via tabben, forudsat begge konti er logget ind med samme bruger…

  7. ganskenormal 22. oktober 2012 hos 06:59 #

    Jeg føler mig nødsaget til at være flabet og kommentere på, at dit billede er af serier, IKKE film ;)

  8. Camilla Te 24. oktober 2012 hos 20:08 #

    I øvrigt kan man også se det på Sony tv med internetadgang, samt andre Sony produkter, bl.a. Blu-ray. På mit Sony Bravia tv med indbygget WiFi viste tv’et automatisk Netflix-kanalen som en mulighed, da Netflix-tjenesten blev åbnet i Danmark. Læs evt. om Sony-kompatibilitet her: http://www.sony.dk/hub/netflix

  9. Søren B. 28. oktober 2012 hos 21:42 #

    Hmmm Netflix ligger som app på Apple TV… Det fungerer fint!

    Jeg er også meget skuffet over indholdet….

Skriv et svar

