Windows 8 tip: Sådan får du mere plads efter installationen

1 nov

Jeg har opgraderet fra Windows 7 til Windows 8 og mistet en masse diskplads. Her er et tip til, hvordan du genvinder den tabte plads.

Windows 8

Windows.old-mappen i Windows 8 kan fjernes.

Jeg har kastet mig over Windows 8! Hvor jeg med tidligere versioner har fulgt test- og betaforløbet, har jeg denne gang været hægtet af, da tiden ikke har tilladt det. Derfor var det med stor skepsis, at jeg opgraderede Windows 7 på min Samsung Series9 PC, som jeg primært benytter.

Det er nu dag tre, og efter at jeg er begyndt at forstå mindsettet i systemet, går det bedre end den første dag, hvor jeg var parat til at smide PC’eren ud af vinduet.

Windows 8 diskplads

Mere diskplads i Windows 8 efter mappen blev fjernet.

I dag så jeg, at der desværre kun var få gigabyte tilbage på SSD-drevet i computeren, og efter lidt roden rundt, fandt jeg biblioteket “Windows.old” der fyldte TEMMELIG meget. Nu viser det sig så, at denne mappe trygt kan fjernes, hvilket udløste stort pladsoverskud på maskinen.

Tricket ligger i at anvende programmet “Diskoprydning” i Windows 8. Og i øvrigt tak til Daniel Bang, Daniel Nygård og Søren Andersen, der på min Twitter-profil, gav tips om dette.

Tjek også Microsofts supportside der har dette indlæg: “Sådan fjernes mappen Windows.old“.

Skriv et svar

