Jeg er blevet et viralt hit – egentlig en mærkelig dag

14 nov

Jeg er blevet et viralt hit. Min YouTube video med Lumia 920 på kogepladen er set over 40.000 gange. Det betød, at Nokia i dag ringede og klagede.

En anden der ringede fra David Guldager fra TV 2 Beep – så nu skal jeg på Beep-messe fredag.

Dagen gik også med et par interviews. Men på nogle områder også en lidt mærkelig dag.

En kommentar to “Jeg er blevet et viralt hit – egentlig en mærkelig dag”

  1. Allan Greve 15. november 2012 hos 09:21 #

    Hej John G

    Jeg har læst med på mobilsiden i efterhånden lang tid nu og følger også denne din nye blog. Men når jeg sidder og ser din video om din “lidt mærkelige dag”, så kan jeg ikke lade være med at tænke på, om du skelner mellem, hvornår du er privatpersonen John G og hvornår du er mobilsiden.dk’s John G. Eller er det et fedt og er vi alle efterhånden blevet så fleksible og offentlige at arbejde og privatliv er smeltet sammen og man er samme person døgnet rundt? Godt hjulpet på vej af sociale medier, hvor det tilsyneladende er direkte svært at holde tingene adskilt (har prøvet på facebook og det er dælme besværligt at prøve at holde tingene adskilt).

    Måske lidt filosofisk, men jeg synes du bør tænke lidt over din branding og prøve at adskille arbejde og privatliv lidt klarere end du gør nu. Ville det f.eks. være rimeligt, hvis du valgte at sætte reklamer på din (tilsyneladende private) blog, hvor indholdet primært relaterer til dit arbejde på mobilsiden.dk men reklameindtægterne ville gå til din private konto? Det er muligvis ikke anderledes end traditionelle kendisser, der er blevet kendt gennem f.eks. TV og tjener godt på deres kendisstatus ved siden i form af f.eks. foredrag eller i nogle tilfælde bare det at vise sig et sted uden rigtigt at tilføre noget af værdi udover sin blotte tilstedeværelse. Heldigvis er du den type kendis (hvad er kriteriet for at være kendis – har du været i Se&Hør?), der tilfører værdi, så ikke et ondt ord herfra om det… ;-)

    Eller er jeg bare lidt gammeldags, når jeg prøver at holde mit arbejdsliv (i telekommunikationsbranchen) adskilt fra mit privatliv? Måske…

    –Allan

Skriv et svar

