Danskerne er imod det nye Facebook

9 apr

PRESSEMEDDELELSE: Når Facebook fredag udkommer i en ny version til Android smartphones, modtages den ikke med åbne arme. Modstanden er massiv.

Facebook Home, det nye tiltag fra det verdensomspændende sociale netværk, får en svær start i Danmark.home

Hvad er Facebook Home?

Facebook Home overtager Android-smartphonen i en sådan grad, at brugeren efter installationen, har lagt oplevelsen af telefonen, i hænderne på det amerikanske firma.

En afstemning med over 1.200 teknologiinteresserede respondenter, foretaget på online magasinet Mobilsiden.dk viser en klar modstand.
Næsten 78 procent svarer, at Facebook Home ikke er noget de vil bruge. Godt 14 procent af brugerne ved endnu ikke, om de vil bruge Facebook Home, når det fredag den 12. april 2013, er klar til download fra Google Play Store.

Kun 8 procent angiver, at de er klar til at anvende Facebook Home.

– ”Tag ikke fejl. Facebook Home og dens dybe integration i smartphonen, er et forsøg på at give annoncørerne direkte kontakt til smartphone-brugerne. Godt nok har Facebook over én mia. brugere, men investorerne har været bekymrede for, om selskabet har kunne skabe økonomi på toppen af den store brugerskare. Over tid vil vi se, at statusopdateringer på mobilens forside, også vil indeholde reklamer. Desuden får Facebook en helt unik mulighed for at følge med i brugerens liv, præcis som bl.a. Google har det, på Android-telefoner,” siger mobilekspert John G. Pedersen, der følger udviklingen på mobilområdet og i de sociale medier tæt.

Han råder brugerne, til at tænke sig godt om, inden Facebook Home installeres.

Analyse: Facebook vil eje dit liv

Danskerne brugte i 2012 over 20 millioner timer per måned på Facebook. Til sammenligning gik der godt 19 millioner timer på Google.dk og omkring 3 millioner timer på EB.dk, viser tal fra Danske Medier.

BAGGRUND: John G. Pedersen har i over 10 år har fulgt udviklingen på mobilmarkedet og de sociale medier. Siden 2005 har John G. vi blandt andet Mobilsiden.dk, været leverandør af analyser og indhold til medierne.

Reklamer

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: