John G: Derfor forlod jeg Mobilsiden.dk

10 dec

Har John G forladt mobilbranchen? Nej, bare rolig. Faktisk slet ikke. Læs her hvad der er sket.

Jeg har modtaget mange spørgsmål om, hvorfor jeg stoppede på Mobilsiden.dk, og startede MereMobil.dk. Her kommer svaret og forklaringen.

Men først lidt forhistorie.

Jeg var med til at grundlægge Mobilsiden.dk tilbage i 1996. I 2005 fratrådte jeg som ejer, og var frem til 31. marts 2013 chefredaktør, og ansvarlig for det redaktionelle indhold.

Efter de mange år i stolen fik jeg brug for lidt luftforandring, og per 1. april 2013 indgik jeg en samarbejdsaftale mellem mit selskab og Mobilsiden.dk, om levering af indhold.

Sammen med Lene Birkeslund har vi stået for omkring 80 procent af materialet, du har læst på den site. Ved siden af leveringerne, løste vi andre opgaver, såsom at holde foredrag og producere Teknologimagasinet MereMobil, som er en Podcast.

MereMobil.dk Logo

MereMobil.dk er min nye site.

Aftalen blev opsagt

For nogle måneder siden, modtog jeg en opsigelse af aftalen fra Mobilbasen ApS, der gerne ville noget andet, hvilket naturligvis er en helt fair forretningsmæssig beslutning, som jeg intet kan have imod.

Nu skulle jeg så vælge en ny retning for min forretning, hvilket blev til MereMobil.dk – Danmarks nye mobilsite.

Jeg fortsætter med at holde foredrag og kurser, men er jo samtidigt blevet konkurrent til Mobilsiden.dk, og det har jeg det godt med.

Lene og jeg har etableret os i et lille kontorlokale på Dannebrogsgade i Odense, hvorfra vi hver dag, vil følge mobilmarkedet tæt.

Skriver stadig mobilindhold

Så vi fortsætter altså med at producere anmeldelser af smartphones og tablets, samt analysere markedet og komme med tips til brugen af de elektroniske dimser – din daglige mobildosis, kan du fremover få hos os på MereMobil.dk. Vi er nemlig altid 100 % opladet.

Det korte svar på, hvorfor Mobilsiden.dk for mit vedkommende er historie er altså, at det i sidste ende, var dem der trak stikket, og valgte noget andet. Men jeg vil betegne det som en lykkelig skilsmisse.

Mere info: Velkommen til MereMobil.dk

Nu håber jeg så bare, at du vil tage godt imod os på MereMobil.dk. Vi er på nettet samt på Facebook. Twitter, YouTube og Google+. Du kan også følges med i vores nyhedsbrev.

Mange hilsner

John G.

9 kommentarer to “John G: Derfor forlod jeg Mobilsiden.dk”

  1. oichristensen 11. december 2013 hos 09:06 #

    Det lyder jo fair nok. ;-)
    Al mulig held og lykke fremover med dit nye site.

    • John G. 11. december 2013 hos 09:07 #

      Hej Ole… Tak for din kommentar og pæne ord. Jeg håber du vil følge mig fremover også :) Hilsen John G.

  2. Dennis Kirk 11. december 2013 hos 22:21 #

    Det bliver spændende at følge jer her og held og lykke med den nye side og det hele, jeg håber i får lavet en lækker App i en fart, jeg checker mobilsiden’s hver dag. :-)

    Hilsen en trofast følger.

    • John G. 11. december 2013 hos 23:54 #

      Hej Dennis. Tak Tak ! :) Jeg håber du vil følge med i det jeg laver fortsat. Husk, vi er helt nye, så vi har brug for alle de likes og delinger du kan komme i tanke om. Mht. app. Det vil vi rigtigt gerne, men omkostningen er alt for stor på nuværende tidspunkt. Vi har hverken et mediehus eller en rig onkel i baglommen :)

  3. Sebastian Nilsson 19. december 2013 hos 00:02 #

    Nu skal man lige vende sig til at skrive en ny adresse i browseren! Men fint med lidt mere tidssvarende design, der faktisk virker ordenligt på mobil og tablet!

  4. Kenneth Nørgaard Urban 21. januar 2014 hos 14:46 #

    Hej John… så lige en unboxin på mobilsiden i går, og så gik det endeligt op for mig (ja, jeg er ikke den hurtigste kniv i skuffen) at mobilsiden, ikke er hvad jeg fatter som mobilsiden mere. Du var mobilsiden.dk så det er godtnok et tab for mobilbasen at de har opsagt aftalen med dig.
    Men godt for dig, så er du ikke begrænset af dem. Kvaliteten på mobilsiden er også faldet gevaldigt siden du “stoppede” hvilket er meget ærgeligt.
    Men held og lykke med den nye side, den bliver allerede lystigt fulgt herfra :-)

    Mvh
    Kenneth

    • John G. 21. januar 2014 hos 15:04 #

      Hej Kenneth,

      Tak for din hilsen og velkommen til MereMobil.dk. :)
      Jeg håber du vil sprede det glade budskab.

      Lene og jeg skal i hvert fald gøre hvad vi kan, for at levere mobil- og gadgetdækning i en god kvalitet :)

      Hilsen John G.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Inspiration: John G. — IVÆRKSAT - 27. juli 2015

    […] # MereMobil’s hjemmeside   # John G’s blog […]

Skriv et svar

